måndag 15 december 2014

Städat!

Idag har jag fixat och donat en massa hemma. Städade som vanligt och bytte sänglakan. Efter det så tog jag och tvättade golven och som pricket över i'et, så städade jag även badrummet. Skrubbade badkar, vasken, toaletten o.s.v. Nu känns allt fint och rent :) Håller även på att tvätta de gamla lakanen nere i tvättstugan. Det känns bra att fixa en massa!

Mitt ena öga är dessutom svullet... Förra veckan så började den ömma när jag blinkade och tänkte att det säkert var en ögonfrans som hade fastnat bakom ögonlocket, men vad jag än gjorde, så fick jag inte ut den. Sedan kom jag på att jag hade samma problem förra året och då kom jag fram till att det jag hade var en vagel i ögat, en infektion. Vid närmare undersökning, så hittade jag en liten gul/vit prick som satt precis på kanten av ögonlocket. Nästa dag så hade den tydligen spruckit och jag hade en massa klet i ögonvrån. Ögonlocket hade dessutom blivit lite mer svullen. Men idag så är det mycket bättre. Ögat ömmar knappt och svullnaden har gått ner en aning.

Nästa vecka så är det julafton... Det är sjukt vad tiden har gått!

Inga kommentarer: