torsdag 4 december 2014

Veterinärsbesöket gick bra!

Lucy var ju hos veterinären denna tisdag och allt gick bra och hennes tänder är fina och vita. Och vi är 2000 kr fattigare... Men, vad gör man inte för sin katt? Man vill ju att hon ska må bra och leva länge. Det är bara dumt att det inte går på försäkringen.

Min sambo hämtade hem henne efter jobbet. Han sa att hon var lite kinkig och rörde sig runt i sin transportväska en massa. När han väl kom hem så öppnade jag väskan och hon hoppade ut snabbt som bara den. Sedan lade jag märkte till att det fanns en massa klet nere i bottnen på väskan. Första tanken var att hon hade kräkts, eller kanske kissat på sig. Men det luktade inte. Jag gick snabbt efter henne för att kolla till pälsen och självklart var hon helt nersölad. Fick hämta en handduk och torka rent henne. Sedan märkte jag att hon dreglade överdrivet mycket. Det liksom hängde en lång tjock sträng runt hennes mungipor och så klart blir man lite orolig. Hon låg även och smackade med munnen. Läste på nätet att det är ganska vanligt att katter dreglar efter narkos. Vi ringde ändå till veterinären (som tog flera år att nå) och fick höra att det inte var något att oroa sig för. Efter ett tag slutade hon att dregla och hon åt lite mat och lade sig för att sova. Sedan var hon som vanligt igen.

Dagen efter var hon som vanligt och åt som vanligt. Skönt att det inte var något fel på henne.

Lucy med bandage runt benet ♥

Inga kommentarer: