måndag 4 april 2011

Orkar inte med dem mer!

Idag fick jag ännu ett brev från Arbetsförnedringen! Och denna gång vill min handläggare att vi ska gå igenom vilka jobb jag har sökt sen jag träffade henne för 3 veckor sedan... Ugh! Jag har nästan precis varit på möte med henne, och ingen handläggare jag nånsin har haft har varit såhär tjatande.

Det var när jag vaknade imorse, jag skulle till toaletten och där såg jag ett brev från Arbetsförmedlingen ligga på golvet vid dörren. Jag tänkte: "Åh nej, låt det inte vara till mig". Men såklart var det till mig. Jag öppnade den och hoppades på att det skulle vara en av de onödiga informationsmötena som dem brukar skicka en på. Men nej det var det inte...

Så ja, nu i månaden vill hon att jag ska komma igen för att ta upp vad som har hänt sedan vi träffades sist. Och vad ska jag säga?? Jag har inte ens sökt något arbete för tillfället... Jag har kollat lite på platsbanken, men där finns ju oftast bara dörrsäljarjobb. Och jag är inte så desperat att jag väljer att söka efter alla jobb jag kan hitta. Jag vill ha ett jobb där jag kan trivas och som inte har för skumma jobbtider. Plus att jag letar efter utbildningar som jag kanske kan ta.

Känner mig så kvävd av min handläggare! Jag har superångest just nu...

Inga kommentarer: