fredag 1 april 2011

Wooh, är redan uppe och har ätit min frukost! Jag skulle egentligen träna idag, men eftersom jag har endel att städa så stannar jag hemma istället och får hoppa hopprep senare. Och efter det blir det att spela! :)

Kanske Oblivion eller theHunter!


Hmm... allt detta med jobb och så är så förvirrande! Vilket jobb ska man ta? Ska man kanske utbilda sig och skaffa ett bättre jobb? Jag funderade på att man kanske skulle jobba i en affär. Det är det enda jobb jag kan komma på, som man inte måste ha ultra-super-duper-viktiga utbildningen till. Men det som får mig att tvivla är att man måste jobba på helger...

För mig är ledighet och tid väldigt dyrbart, även om man bara jobbar i ett par timmar på en Lördag, så kan man inte ligga och mysa i sängen hur länge som helst, och på Fredagen måste man också lägga sig en viss tid. Och om både jag och pojkvännen jobbar i affärer, så kanske jag jobbar en helg och har ledig nästa helg, men då jag har ledigt kanske han ska jobba. Ugh, det borde vara förbjudet att jobba på en helg. Jag vill kunna se framemot alla helger som kommer och kunna känna frid och fröjd med att vara ledig.

Så nej, att jobba i en affär blir det nog inte... Eller i alla fall inte tills man slipper att jobba på helgerna hehe. Jag kan dock förstå att mataffärer måste vara öppna, men jag var mest sugen på att jobba i en vanlig butik. Men man kanske borde utbilda sig till något istället... Men vad? Och jag hoppas också att gubben börjar jobba på ett "vanligt" jobb någongång, då vet man att man alltid kommer att ha honom i helgerna plus speciella helgdagar som Påsk m.m.

Det kanske finns vissa affärer som alltd har stängt alla helger? Skulle varit riktigt bra i så fall... :)

Aja, ska strax städa lite och sen blir det bums in i duschen!

Inga kommentarer: