måndag 5 september 2011

Ännu en ny vecka har börjat!

Det var egentligen tänkt att min sambo skulle börja på distanssupport idag. Men hans handläggare på Arbetsförmedlingen svarade aldrig på hans mail som han skickade direkt efter att han hade kommit hem från mötet. Han skickade mailet på Onsdagen och han har inte fått svar varken på Torsdagen eller Fredagen.

Idag ringde han till sin handläggare och fick reda på att han hade åkt på semester! Hon hade ju för fasiken precis kommit hem från sin semester. Och sen åker hon bara iväg utan att meddela folk. Dålig stil tycker jag!

Jaja, som tur ringde han chefen på distanssupporten och han sa att han hade plats åt honom. Så min sambo kommer som tur att få vara med på praktiken/kursen eller vad det nu är får något, haha.

Har börjat spela lite Fallout 3 nu i helgen. Känner att jag inte har något kul att spela för tillfället och måste roa mig med något tills "The Sims 3 Pets" och "Elder Scrolls V: Skyrim" släpps.

Kul spel men man tröttnar en aning på milön i spelet. Var man än går är det ruiner och förstörda städer. Jag är mer en sån som föredrar lummiga skogar än öken/ruinermiljöer.

Har även börjat att spela lite Amnesia: The Dark Descent, alldeles själv! Eller ja... har bara vågat ta med igenom två hallar i spelet och sedan stängt av det haha. Det var ett tag sedan min sambo spelade det och jag tittade på. Bara att titta på medan han spelade var läskigt!

Jag älskar skräckspel och vill mer än gärna själv kunna spela sådana spel. Men när jag väl ska spela dem så börjar jag skruva på mig och mesa mig. Vi har sett en massa roliga videos på youtube där folk spelar Amnesia samtidigt som dem spelar in när de pratar i microfon. Det har varit en massa skrik och vrål, haha. Sedan blir man själv sugen på att spela själv för att bli skrämd.

Men problemet är att jag är rädd för att bli skrämd i spel... *slår mig själv på pannan* Det är ju liksom det som är poängen med skräckspel, att bli rädd! Andra problemet är också att jag inte gillar spel med förstapersonsvy. Då känns det verkligen mycket läskigare då allt det läskiga händer framför mitt ansikte!

Usch, haha :).

Men någon dag ska jag lyckas att spela mer än 20 sekunder!

5 kommentarer:

Katja sa...

Haha, jag är likadan när det kommer till skräckspel! Jag fullkomligt älskar dom, det är ruskigt spännande, men fy sjutton vad nervös man blir!

Gubben hämtar allt han ska och springer rakt på bara. Han blir nästan lite knäpp på mig, jag ska alltid ta sån lång tid på mig bara för att gå runt ett hörn liksom, haha, ah, jag dör, du skulle höra oss "-Men Katja, lite fortare kan du väl gå?" "-Neej, man vet aldrig vart dom lurar... AH! Det kommer nån! *springer som en blindstyre*" X-D
Häftigt ändå när man har sådan inlevelse i spelet som vi har!


Skönt att det löste sig med arbetsförmedlingen, och visst är dom hopplösa med sina semestrar -.-''

Katja sa...

Ja just ja, jag har kollat walkthrough på Amnesia: The Dark Descent då du nämnde att ni spelade det, det var verkligen ett spel i min smak! :-D

Icewolf sa...

Haha, du verkar i alla fall modigare än mig haha :D Jag stänger av läskiga spel fast att inget läskigt har h'nt ännu. Jag tar inga risker! ^^

Haha, min sambo försökte också att få mig att gå och utforska lite mer i Amnesia. Jag satt och höll mig för ögonen när jag skulle gå igenom en dörr haha!

Japp, saker och ting löser sig väll alltid på något sätt :).

Åh, kul! ^^ Har du testat att spela det ännu? :)

Katja sa...

Nej jag har inte testat spelet än, får se om det blir något med det, jag har händerna fulla för tillfället. Oturligt nog har min ena katt gått och blivit sjuk :-( Dock så har han piggnat till lite av kostomställningen, så får se om han repar sig. Håll tummarna!

Icewolf sa...

Ah okej, stackarn :( Hoppas han kryar på sig snart då! :)