fredag 23 september 2011

Insomnia?

Usch, har haft många sömlösa nätter nu de två senaste veckorna. Av någon anledningen så kan jag inte sova och det är första gången på typ fyra år. Jag brukade ha rätt många sömnlösa nätter när jag fortfarande bodde hemma. Men när jag flyttade ihop med gubben min, så sov jag som en baby, fram tills nu.

När jag försöker sova, så finns det alltid något som inte står rätt till. T.ex min kudde känns fel eller en liten kant i kudden "sticker" in i mitt öga. Och av någon sjuk anledning så får jag riktigt mycket med saliv i munnen. Nästan hela munnen fylls och om man sväljer det så känns det torrt och skumt i munnen.

Jag kan ligga vaken kanske i en timme eller mer, sen går jag upp och sätter mig vid datorn för att försöka bli trött. Men det funkar inte!

Inatt hade jag också en riktigt skum dröm. Jag drömde att jag gick på en skola (typ gymnasiet) och helt plötsligt kommer en utländsk kille fram till mig. Han frågar om allt står bra till med mig. Och jag svarade att jag bara var lite tankspridd. Sedan påpekade han att han hade sett mig stå och klämma ihop min näve hela tiden och han frågade om jag hade tics. Jag sade nej och sade sedan att jag bara hade mycket att tänka på det senaste tiden. Senare sitter jag på en buss. En kille som sitter bredvid mig frågar om jag mår bra, och jag svarar det samma till honom som jag sade till den andra killen, att jag var tankspridd. Men jag minns att jag kände mig lite deppig när jag satt på bussen.

Hela drömmen känns skum och kanske innerst inne så är jag orolig för något eller stressad. Jag känner mig dock inte orolig eller stressad, men det kanske är så djupt inne i mig.

Hmm... Skumt är det i alla fall.

Inga kommentarer: