lördag 10 september 2011

Filmmusik del 2



"The Neverending Story" är också en barndomsfavorit. Musiken har många härliga inslag av elgitarrer, vilket känns sådär härligt 80-tal!




"Fluke" är också en av dem smått underskattade filmerna. Kanske för att det är en så kallad "sockersöt" djurfilm? Visst det finns hundar med i den, men den är inte som vanliga filmer med djur. Det är en film som har fått mig att gråta så många gånger, för att handlingen är så tragiskt.



Jag har inte sett filmen "Casper" på herrans många år. Så jag minns inte så mycket av den. Jag kan inte heller direkt säga att det är en av mina favoritfilmer, även om den säkert var jättebra. Men för nån månad sedan hörde jag "Casper's Lullaby" på youtube och blev förvånad att det fanns så bra musik i filmen.



Denna härliga danska tecknade filmen har en sådan sjukt episk filmmusik. Bara att lyssna på den ger mig sjukt med gåshud. Jag har letat efter denna musiken sålänge, har hittat den på Youtube, men jag skulle jättegärna vilja ha den själv.


Denna filmen hade många bra sånglåtar, men såklart också bra instrumental musik, som såklart är skapad av Hans Zimmer! Denna härliga musiken dedikerar jag till min älskade sambo som också älskar denna låten. Jag älskar dig! ♥



"Transformers" är inte direkt en av mina favoritfilmer, men musiken är väldigt grym.

Och nu avslutar jag denna inlägg :). Jag kanske kommer med fler favoritmusik i framtiden. Men just nu, är jag nöjd!

Inga kommentarer: