söndag 23 december 2012

The day before christmas

Wow, imorgon är det redan julafton. Helt vrickat, haha. Känns som om någon bara har knäppt med fingrarna och sedan har det blivit jul.

Så imorgon är det dags! Jag och gubben ska upp tidigt och sedan bär det sig iväg till Skaune! Det kommer att bli väldigt trevligt att träffa familjen igen. Sedan på kvällen åker vi hem igen.

Jag tycker synd om sambon som måste jobba dagen efter julafton. Och det är inga korta timmar heller. På tisdag ska han jobba från sju på morgonen till sex på kvällen. Det blir riktigt många timmar nästa vecka p.g.a. mellandagsrean. Jag tycker egentligen att det är sjukt. Han jobbar även idag. Han skulle börja vid fem och jobba till åtta på kvällen, men han fick åka tidigare, då affären behöver mycket personal. Egentligen så tycker jag att affärer borde ha stängt dagen innan julafton. Då får folk ta och köpa sina jädra julklappar i tid! Det är så synd att julen bara verkar handla om julklappar. Folk handlar som fan innan julen och t.o.m. dagen innan julafton. Sen så fort julafton är slut, så beger sig folk ut till affärer igen för att byta julklappar eller handla lite till. Tänka sig, förr i tiden så fick man det man fick och inget mer med det. Inte åkte man till affären och bytte och höll på. Jag tycker synd om alla dessa människor som jobbar i affärer och måste jobba bara så att folk kan få sina julklappar t.o.m. efter julen.

Jag själv har städat idag... igen, haha! Städade en massa igår också. Dammade, dammsög, bytte sänglakan o.s.v. Så passade på lite idag igen och tog även och tvättade golven. Nu är det verkligen fint och rent inför jul och inför det nya året! Nu kan man ta det lugnt innan man ska åka iväg imorgon! Ska ta lite pepsi och spela lite Guild Wars 2!

God Jul, allihopa!

Inga kommentarer: