måndag 11 november 2013

Last of Us kom med posten idag!


Äntligen så kan vi spela "Last of Us", något som vi har väntat länge på! Har installerat den på vår nya kära Playstation 3 och ikväll är det dags att spela.



Vi har också köpt ett mindre spel på Playstation Network. Spelet heter "Super Rub a Dub" och man spelar som en gul gummianka som måste rädda ankungar från hajar och andra faror som lurar. Man styr ankan genom den rörelsekänsliga kontrollen som man roterar fram och tillbaka för att få ankan att simma dit man vill. Jag och min sambo testade detta spelet för några år sedan på Hemmakväll och jag var fötrollad av spelet redan då. Dock, så tyvärr har spelet fått endel dålig kritik. Orättvis kritik, tycker jag. Jag är inte helt säker på varför den fick så dålig med kritik, men jag läste något om att folk var missnöjda efter att ha sett en demo på E3 mässan innan spelet släpptes och att spelet var lite annorlunda då. Folk gnäller att spelet är frustrerande svårt, tråkiga banor o.s.v. o.s.v. Whiners will be whiners! Folk blir aldrig nöjda, tyvärr. Är ett spel för svårt, gnäll, är spelet för enkelt, gnäll. *suck*

Men jag älskar "Super Rub a Dub"! Det är kul, flummigt och utmanande. Det enda "negativa" jag skulle vilja nämna är att spelet känns kort, trots alla banor. Spelet släpptes 2007, varför finns det inget "Super Rub a Dub 2" :(.

Inga kommentarer: