torsdag 21 november 2013

Nu är det över...

Idag var jag hos tandläkaren. Vaknade nio imorse, gick upp och förberede mig. Efter frukosten så fixade jag till mina tänder noggrant. Använde plackers och munskölj. Sedan satt man väntade på att sambon skulle komma hem, så att han kunde hålla mig sällskap hos tandläkaren. Jag var riktigt nervös. Det bubblade oroligt i magen och händerna skakade. Vid tio så åkte vi till tandläkaren.

Väl där satt vi i väntrummet i mindre än fem minuter tills de kallade in mig. Det lustiga var att, när jag väl satte mig i stolen, så kände jag mig bättre. Dock så blev jag lite nervös när tandläkaren sa att hon skulle kolla efter lite tandsten. Jag avskyr den där vassa, krokiga tandstenskrapare. Bara att tänka på den ger mig rysningar. Hon började att skrapa i tänderna litegrann, men som tur var det bara ett bar tänder. Hon tog även och röntgade mina tänder snabbt. Sedan kom en annan tandläkare som skulle kolla mina tänder lite noggrannare. Hon däremot, satt länge och pillade i tänderna med tandstenskraparen. Hatar när de räknar tänder och trycker ner den vassa kanten i tanden så att den fastnar lite, hemskt, hemskt!

Men, det var inte så farligt som jag trodde. Jag är en väldigt nervös person och ska alltid överdriva över minsta lilla. Mina tänder såg bra ut, inga tandsten och tandköttet såg fint ut. Även mina visdomsten såg bra ut och hade inte växt på något udda sätt. Däremot så hade jag endel hål... Jag hade fem olika hål, dock som tur var det ganska små påbörjade hål. Det blir i alla fall att fixa! Som tur behöver man inte göra alla på en gång, det hade varit för dyrt, 4080 kr för att vara exakt. Så det får bli ett par tänder att börja med.

Jag känner mig ifall mer självsäker nu med tandläkaren :)

Inga kommentarer: