tisdag 12 november 2013

Varit och shoppat presenter!

Idag så har jag varit i stan för att köpa födelsedags presenter till sambon, som fyller år imorgon. Skulle åka buss ner men så gick bussen tydligen en halvtimme senare, så istället för att gå hem igen, så bestämde jag mig för att gå ner till stan, vilket brukar ta en halvtimme ungefär. Det var ganska blåsigt, speciellt när jag gick nära sjön som ligger här och så klart så regnade det också. Något som jag alltid har stört på mig är folk som går på fel sida av vägen. Jag lärde mig sedan länge att man alltid går på höger sida, men likt förbannat så ska folk envisas med att gå emot mig varje gång man är ute på promenad. Det är egentligen ingen stor sak, men det är ändå lite störigt och jag får alltid flytta mig till vänster sida då personen i fråga inte byter sida själv. Men störigast idag var nog en mamma med en enorm barnvagn som gick MITT i hela vägen. Suck, människor.

Tror nog att jag gick i två timmar runt om i stan för att leta efter en bra present till gubben min. Jag vet vad han gillar och vill ha, men det är ändå svårt! Efter ett bra tag, så hittade jag lite presenter och skulle åka hem med bussen.

Jag åker sällan buss, så jag hade helt glömt bort att bussarna hade ändrat regler o.s.v. När jag skulle åka buss, så hade jag 22 kr med mig för att betala för en biljett, men så får man reda på att de endast tar emot kontanter ifall jag betalar 42 spänn. Så busschaffören sa att ifall jag inte hade ett Visa kort, så kunde jag gå till Pressbyrån och köpa en biljett för 22 kr där. Snacka om att jag blev irriterad! Istället för att gå och köpa en biljett så gick jag hela vägen hem. 42 spänn?! För en biljett, ifall du betalar med kontant?? Helt vansinnigt! Tydligen vill de avskräcka folk med att betala kontant så att de slipper risken för rån och sådant. Men 42 spänn? Istället för att de riskerar att bli rånad, så är det vi med kontant som blir rånade av busschaffören...

Aja, nu är man hemma i alla fall... Med ömmande ben och fötter! Skönt att i alla fall ha köpt presenter till sambon!

Inga kommentarer: