onsdag 1 oktober 2014

Har äntligen fått Pokémon X!

Har äntligen skaffat spelet "Pokémon X" till vår Nintendo 3DS! Har sedan barndomen alltid velat ha ett Pokémon spel. Har bara haft olika spinoff spel som "Pokémon Stadium" och "Pokémon Snap", vilket var båda jättekul spel, men jag önskade alltid att få spela de riktiga spelen! Och nu äntligen kan jag det! Har verkligen sträckspelat hela tiden. När jag fick spelet i måndags, så satt jag i tre timmar i sträck och spelade. Kan säga att jag fick ganska ont i armarna den dagen... Man kan inte sluta spela och känner sig hela tiden dragen till den, haha.


Har varit intresserad av Pokémon sedan jag gick i mellanstadiet. Fick först reda på fenomenet när jag engång var hos BR Leksaker och plockade upp en gratistidning. Och det var då en serietidning med Pokémon. Efter det märkte jag hur det spred sig som löpeld. Det kom en tecknad serie som jag med besatthet tittade på. Folk började köpa Pokémon kort som de antigen bytte runt eller spelade med på skolgården. Jag själv hade en pärm med plastfickor där jag hade samlat på mig en massa kort. Sedan kom det en långfilm som jag såg på bio. Sedan samlade man på sig en himla massa skit som hade med Pokémon att göra, haha. Jag är idag inte lika galen i Pokémon som då, men jag gillar fortfarande spelen. Och nu har det ju kommit en himla massa olika spel och en massa nya Pokémon. Man undrar lite när det kommer att sluta, haha.

Peace out!

Inga kommentarer: