fredag 24 oktober 2014

Idag är det fredag, ahh. Denna sköna dag då det även är löning ;)! Vid 17:00 så slutar min sambo och sedan ska vi handla tillsammans och köpa lite mat, godis och annat till helgen. Efter det så ska vi köpa lite take-out mat. Det blir lite sushi åt gubben och sedan McDonalds till mig, haha. Och senare på kvällen ska vi åka till biografen och se på "Gone Girl".

Sen när man väl kommer hem så blir det mys med godis och spel!

Det kommer även bli lite olika ärenden för oss, dessa kommande veckorna... Lucy ska till veterinären för att ta bort tandsten och gubben ska boka tid till tandläkaren åt honom själv. Han har inte varit där på några år, vilket är dumt. Jag var ju nyss där och fick fixat endel tänder. Jag undvek tandläkaren p.g.a. rädsla, men nu känner jag mycket mer bekväm och det blir skönt att gå på årliga undersökningar och förhoppningsvis inte har några hål. Min sambo däremot, har inte gått till tandläkaren för att han inte har brytt sig/orkat, haha. Jag har tjatat ett tag, men han säger alltid "Jag går sen!". Men igår så upptäckte vi ett mysko hål bakom hans ena framtand. Han har gått och känt något bakom tanden i två veckor och han trodde det var något som satt fast bakom under tandköttet. Jag tog då min mobil, satte på ficklampan och tog en titt under hans framtänder. Jovisst, det fanns en skumt hål i tanden. Det var liksom en liten ficka som man kunde se in i, som en liten grotta. Jag blir såklart nojjig och säger åt honom att det är dags att gå till tandläkaren. Han har säkert en massa hål i sina tänder, men just den där såg läskig ut. Jag vill inte heller att han ska tappa sina tänder. Ju snabbare han gåt dit, desto bättre. Även om det vore ännu bättre ifall han gick dit några år tidigare, haha.

Sedan, så ska jag också till en undersökning, men för min del, så ska jag kolla upp hörseln. Jag har ju nedsatt hörsel och borde egentligen gå till audionomen för att kolla min hörsel då och då. Men har inte gått där på några år. Så jag tänkte det vore bäst att kolla nu!

Inga kommentarer: