fredag 3 oktober 2014

Hemsk natt...

Så, inatt sov jag med min nya bettskena, det var riktigt skumt. Jag låg där och omedvetet försökte hålla uppe bettskenan så att den inte skulle ramla ut, fast att den ändå satt fast runt tänderna.

Förutom det, så fick jag en riktigt jobbig huvudvärk inatt! Jag brukar vanligtvis ta en huvudvärkstablett innan jag lägger mig, ifall jag har ont i huvudet. Men denna gång så skippade jag, eftersom jag tänkte (som jag alltid gör, suck) att värken kanske försvinner med en god natts sömn... Såklart blev det bara värre hela tiden och när jag låg där med en bultande värk så bestämde jag mig för att gå upp. Klockan var fyra på morgonen, ugh. Det kändes lite som en mini huvudvärk, men jag är inte helt säker. Den spände riktigt ordentligt runt huvudet, plus att jag mådde lite illa med. Efter jag tog en brustablett, så satt jag i köket och bara väntade på att de värsta skulle gå över. Oftast så försvinner min huvudvärk ganska snabbt efter att jag har tagit en tablett, men denna var envis. Efter några minuter, så bestämde jag mig för att lägga mig i sängen igen. Jag var trött, men försökte hålla mig vaken för så att huvudvärken kunde försvinna. Jag kände mig även lite skakig i kroppen av någon anledning.

Så jag låg där och klockan var halv fem. Jag ville väcka gubben, men eftersom han skulle jobba, så ville jag inte väcka honom i onödan. Så istället låg jag där och gnällde och ville bara gråta. Efter ett litet tag så blev huvudvärken lite lindrigare, så jag bestämde mig för att sova. Jag lyckades somna, men på morgonen så märkte jag att jag hade fortfarande lite ont i huvudet. Berättade allt för min sambo som förberedde sig för att åka till jobbet och han sa att jag borde väckt honom, så att han kunde massera mitt huvud o.s.v. Han är för härlig, som gärna offrar lite sömn för mig ♥

Nu sitter jag här och ska snart påbörja städning. Jag har fortfarande lite ont i huvudet, men det känns i alla fall bättre. Får dricka mycket vatten idag!

Inga kommentarer: