torsdag 27 augusti 2009

District 9

Igår var jag och Micke och tittade på förhandsvisningen till District 9! Och jag måste säga att det var verkligen inte som jag hade föreställt mig, dock är det inte negativt bara positivt! :) Jag förväntade mig egentligen inget speciellt, mest att det verkade som en cool rulle med aliens som bor i en slum bevakade av poliser. Den hanlade då om att dessa utomjordingarna kom till jorden, Johannesburg i Syd Afrika i deras moderskepp, och deras skepp slutade att funka p.g.a. nåt som föll av skeppet och ville inte funka mera. Så efter typ 3 månader flög millitär snubbar och poliser upp dit och bröt sig in och såg en massa aliens som var undernärda och förvirrade. Så då tog dem ner alla utomjordingarna till Johannesburg och lät dem bo i en slum. Mer säger jag inte haha :D Men ja, den var verkligen helt över förväntan, och handlingen var också helt annorlunda än vad jag hade tänkt mig. Jag skulle gärna vilja se den igen, helt klart! Kanske vinner biljetter till den från MovieZine, man kan alltid hoppas! :)

Sen idag var det också en kille här som skulle kolla på vår lägenhet, eftersom vi har sagt upp lägenheten o.s.v. Han verkade intresserad, och i så fall ville han flytta in så tidigt som möjligt, vilket är nice för då kan vi också flytta härifrån tidigt! :D

In other news... Min dator är fortfarande helt CP (ursäkta språket)... Som jag har skrivit innan i mina inlägg har den t.ex startat om ibland när jag har spelat och även fått en blue screen, och har även fått en massa systemfel där det har stått "boot disc failure". Vi har alltid trott att det var hårddisken, men vi kan inte hitta nåt fel med den, och har även skickat in den till affären där vi köpte den så personalen kunde testa den, men även dem hittade inga fel heller. Sen trodde man att det var mina minnen, men efter att Micke hade stoppat in sina minnen i min dator, har den fortfarande fuckat upp sig. Och nu ringde han till affären igen (antar att folken från affären är rätt trötta på oss haha) och snubben i telefonen sa att det troligen var för att min dator blir överhettad. Jippi... alltid nåt fel med burken. Men detta felet låter mest troligt av dem alla. *suck* Jag vill bara kunna spela normalt... T_T *gråter*

Inga kommentarer: