fredag 7 augusti 2009

Karl Oskar festivalen

Idag var det den sista dagen på den där trista jobbkursen, skönt! Nu slipper jag äntligen dem där tokskallarna! Eller tja, kursen var väl okej, men jag gillade absolut inte två av lärarna, som lade sig väldigt mycket i att jag och Micke är väldigt nära varandra och sa att vi var för tighta när jag och Micke bara frågade om vi kunde vara i samma grupp :P Okej, jag förstår att dem menar att man inte kan klänga på varandra och att man måste vara sjävständig när det gäller jobb, det vet ju alla, men just i denna kursen ville vi vara tillsammans av olika skäl, och det har dem väl inget med att göra?? Något annat jag inte heller gillade vara deras friskvård. Jag hade hoppats på att kanske gå promenader eller ha tipsrunder, orientering eller whatever. Men dem hade en massa konstiga saker som lekar m.m. Och sådant gillar jag verkligen inte, bleh. Speciellt inte när man måste vara med i olika gruppar. Och sen tycker jag att friksvård borde ha varit frivilligt, eftersom det inte har nåt med kursen att göra. Aja, som tur är skitet slut nu :)

Det är även Karl Oskar festivalen idag! Och jag och Micke drog in till stan idag för att kolla in lite innan vi återvänder ikväll. Och det ser väldigt bra ut! :D Karuseller, marknader m.m.! Det blir häftigt! Det stod även en massa militär patrask på gatorna och försökte rekrytera folk. Där fanns även ett bord med lite vapen som man kunde kolla på, såklart kunde Micke inte hålla fingrarna i styr när han såg dem ;)

Senare åkte vi hem och spelade lite :) Så snart ska vi nog ta och käka lite och sen vid sju drar vi in till stan!

Inga kommentarer: