onsdag 12 augusti 2009

Idag var jag hos hörcentralen på lasarettet för att kolla mina hörapparater som har börjat bli lite dåliga nu dem senaste veckorna. Jag tänkte att dem kanske bara skulle kolla upp felet på hörapparaterna och sedan inget mer hehe. Men audiologen kollade på dem och sade att dem faktiskt lät lite dova, sedan helt plötsligt pratade vi om att skaffa ett par nya och göra ett hörseltest, vilket vi nu gjorde. Och det gick bra, antar jag. Sedan gick vi och kom sedan tillbaka igen för att fylla mina öron med silikon. Jag fick även kolla på ett hörapparat som är nyare än den jag har, som är typ 6-7 år gamla. Sedan sa läkaren att hon skulle kolla upp med läkarna från Helsingborgs lasarett och sen för vi se vad som händer :) Wow, det hände en massa idag fast att vi bara tänkte att kolla vad som var fel på mina hörapparater. Det kostar inte heller något för mig att skaffa nya, det står sjukhuset för. Vi behöver bara betala för under sökningen. Sedan bytte hon även ut en sak på min ena hörapparat, en ny sådan sak som håller ihop slangen och själva hörapparaten. Men nu när den är helt ny och den på min andra är gammal, så låter det rätt konstigt i mina öron. Typ att det är dovare i vänstra och tydligare i andra :P Låter jobbigt, men det kanske avtar, förhoppningsvis...

Imorgon kommer vi förmodligen få gratisbiljetter till filmen District 9 :D Om vi är snabba nog... Det är så att SF bio har gratis förhandsvisning nästa vecka, vilket innebär gratis biljetter!! Yaay for free stuff!!

Och på fredag kommer vi att skriva kontrakt för våran nya lägenhet :D Förhopningsvis kommer vi att flytta in runt November!

Inga kommentarer: