måndag 17 augusti 2009

"Murloc stole my suitcase" rasistiskt namn??

Haha, kom i tanke om något som jag också ville skriva här på min blogg... Igår när vi spelade WoW fick vi höra från en annan på spelet att vårt guildnamn är rasistiskt! Whaaat?? Vårt guildnamn är "Murlocs stole my suitcase" och jag ser inget rasistiskt med det. Men enligt den här snubben var namnet som att ta någon person eller en ras och anklaga den för att ha gjort onda saker eller nåt. Murlocs är en varelse i WoW som både jag och Micke tycker är grymma!



En murloc!

Men den här snubben på WoW verkade helt bäng i huvudet och tog allt väldigt seriöst. Jag och Micke ville ha det här namnet för att vi gillar murlocs och tyckte det var ett roligt namn. Sen började han snacka om att hans lillebror också spelar WoW och vill inte att han ska få se sånt här rasistiskt. Men ändå låter han sin bror spela ett... KRIGSSPEL?! Där man KRIGAR mot VARANDRA? MÖRDAR andra RASER?? Är det inte rasistiskt?? Och sen sa han: "Jag hade förstått om ert guildnamn hette "We hate murlocs" Men jaha, "We hate Murlocs"? Låter det inte rasistiskt?? Precis som om vi skulle skapa ett guild som heter "Vi hatar judar" Snacka om dubbelmoral där, lol! Jag har ingen aning om vad den här snubben ville, men han visste inte direkt vad han sa haha. Och när Micke frågade varför han lät hans bror spela ett krigsspel, så sa han att "det är ett krig mellan gott och ont" Haha, den snubben var helt vrickad :D
Sen sa han också att han skulle anmäla det till en Gamemaster bla bla bla. Men han kom även från en "Number one guild!" Omg omg omg!! Typ en av serverns värsta elitist guild lol! ^^ Hatar elitister! Sådana där typer som tar allt seriöst i spelet och man måste absolut ha de bästa gearet för att vara med i deras guild annars får man inte vara med. Nä usch, alla elitister kan få dra till en egen server :D

Inga kommentarer: