måndag 9 maj 2011

Det här händer denna vecka...

En ny vecka har återigen börjat! Och nästa vecka slutar gubben sin praktik! Och han sa att dem kommer inte att ge honom något jobb. Det är lite synd men på samma gång så är det skönt att han är hemma ett tag ♥

På Söndag kommer även mina föräldrar hit! Dem ska snart ut och resa igen så vi ska passa Viggo igen :) Har saknat Viggo! Även om han kan vara lite jobbig med hans bebisbeteende haha. Plus att fäller så enormt mycket!

Ska också till Arbetsförmedlingen denne vecka... Ska på ett möte och diskutera om vad jag ska göra nu. Min handläggare ville att jag skulle gå på en sex månaders program. Minns inte riktigt vad det innebar, men det var något med en jobbcoach. Jag har sagt att jag inte är intresserad av något sånt just nu, men ändå blir jag tvingad. Usch!

Men jag ska i alla fall berätta för min handläggare att jag är intresserad av att börja plugga lite. Är nämligen sugen på att gå på en författarkurs eller något liknande, plus en kurs till, kanske en språkkurs eller liknande :) Jag hade gärna velat skriva barnböcker! Jag nämnde nog det i en annat inlägg...

Jag hoppas inte att fast att jag vill plugga så tvingas jag med i något skitprogram. Det är väl det dem på Arbetsförmedlingen vill att man vet vad man vill i livet och har saker att göra? Så min handläggare borde väl bli glad att jag ska plugga? Hmm jag vet inte... jag litar inte på dem haha... Jag vet att dem har en vana att plötsligt skicka en på kurser och sånt.

Usch, jag hoppas att det går bra när jag ska dit och prata. Jag är så nervös... :(

Inga kommentarer: