tisdag 17 maj 2011

Urinvägsinfektion nu också?

Jag tror att jag har fått urinvägsinfektion...

Min blåsa beter sig helt underligt! Efter jag har kissat, så brukar det kännas obehagligt efteråt i blåsan. Det känns som det fortfarande finns kiss att få ut. Sen gå man till toaletten och kissar igen, och det visar sig vara bara ett par smådroppar. Och när jag kissar ut det sista så känns det väldigt obehagligt i blåsan och upp mot magen. Det gör inte ont dock! Ingen smärta alls, bara skumma obehagliga rysningar i blåsan. Det känns som en stor hand inne i min blåsa som sträcker sig upp mot magen och bara drar.

Sedan efter man har kissat så kommer det flera tillfällen då man känner att det fortfarande finns kvar droppar i blåsan. Och det har även hänt att helt plötsligt är jag jätte kissnödig och måste springa till toaletten och skynda mig att kissa, för jag kan inte hålla mig...

Ja, jag antar det är någon sorts urinvägsinfektion. Tur att det inte kommer ut blod eller gör ont i alla fall. Men det är ändå jobbigt! Riktigt frustrerande!

Men just nu känns det bättre än vad det gjorde i helgen. Men jag måste ändå gå på toaletten flera gånger om dagen. Och dricka mycket vatten så jag får ut allt skit från blåsan.

1 kommentar:

Katja sa...

Min sambo fick urininvägsinfektion för inte så längesen, jag köpte hem lite koncentrerat Tranbärsjuice av märket B&P som är utan socker, finns både i välsorterade affärer och på hälsokost, dom i affärerna är snäppet billigare upptäckte jag. Han tyckte att det hjälpte :-) Det ska helst vara så outspätt som möjligt för bakterierna trivs inte i den "sura miljön" som blir.

Jag har läst att det kan vara bra att avstå från socker också ett tag för bakterierna tycks frodas av det, du skulle sett vad ledsen han såg ut "åh, ingen godis" haha, stackarn! Men sen om det stämmer eller inte vågar jag faktiskt inte säga. Hoppas det går över snart!

Och du, jag har hört att det ska bli bättre väder mot helgen, cirka 23 grader. Så jag håller tummarna på att det stämmer! Då får du och Viggo det lite roligare på era promenader med :-)