onsdag 4 maj 2011

Söker kurser... yay!

Idag har jag kollat in lite olika kurser på nätet...

Det finns tydligen ingen skrivar/författar kurs i Växjö, så det blir väl att hitta en annan kurs från en annan skola, en distanskurs då såklart. Så det är bara att leta :D

Hittade lite andra också som verkar roliga... Hittade en som heter "Dinosauriernas Tidsålder". En engelsk distanskurs om livets utveckligen som är inriktat på dinosaurier. Jag älskar nämligen dinosaurier haha :) Så sjukt intressanta och fascinerande att läsa om. Hittade också andra språkkurser, däribland danska. Nu pratar jag förvisso redan danska, men det fanns vissa kurser där man kunde förbättra sig på att stava o.s.v. Vilket hade varit nice :)

Så vi får se vad jag hittar... Men jag vill främst ha en skrivar/författar kurs :)


Och nu till en annan sak...

Varför är dessa fula mössor så populära??



Jag har sett en massa med dessa mössor och gubben har sett ännu flera! Så... vad är grejen liksom? Har man mössan bara för att resten av befolkningen har en sådan? Vill man verka cool som har en likadan mössa??

Jag har aldrig förstått varför det alltid måste bli modernt med vissa saker. Typ som med tjejer... Om en tjej är klädd på ett coolt sätt så vill resten av tjejerna i Sverige se likadan ut. Jag förstår inte varför man vill se ut som alla andra. Kolla man ute på stan så ser fan alla tjejer likadana ut! Det är inte coolt, inte unikt. Bara äckligt mainstream. Och det bevisar att endel tjejer inte har egen smak eller personlighet.

Men just denna "Bad Hair day" mössan... Även killar har sånna på sig.

Hmm ja... jag kommer nog aldrig få veta.

2 kommentarer:

Katja sa...

Haha, åh vad intressant det är och veta när någon har en bad hair day liksom.

Nog för att det är roligt och hitta diversa inspirationer lite här och var, det tycker jag är helt okej, men det vill man ju gärna mixa med sin egen smak.

Jag undrar om inte många som följer mode slaviskt har dålig självkänsla när dom hellre skulle ta livet av sig än och bära, vi säger, ett par mjukisbyxor, som ett exempel. Ja du förstår nog vad jag menar! :-)

Jag personligen anser att en självsäker person skulle kunna gå i vad som helst då det inte är kläderna som gör henne/honom, det är inte där dennes självsäkerhet ligger. Fast det kanske bara är jag :-o

Icewolf sa...

Jag håller med dig helt och hållet :) Visst kan man hitta inspiration men att alla följer en stil slaviskt är lite trist. Jag tror också att det ligger mycket i dålig självkänsla. Jag själv klär mig i det jag känner mig mest bekväm i :D