måndag 21 maj 2012

Förkyld...

Förra veckan var jag sådär lite halvsjuk. Jag hade ont i halsen och kände mig riktigt trött och hängig. Som tur gick det över sen i helgen.

Trodde jag!

På lördag kvällen började min näsa kännas konstig. Jag fick gå och snyta mig flera gånger. Japp, jag blev förkyld! *suck*

Allt luktar skumt och näsan rinner konstant. Som tur har vi nässpray som hjälper lite. Och igår fick jag återigen ont i halsen, fast det gjorde ännu mer ont än vanligt. Och inatt var det svårt att somna och jag hade en massa jobbiga drömmar, som jag alltid har när jag inte mår så bra. Jag såg även syner då jag vaknade upp då och då. Jag såg nåt som svävade ovanför min sambos huvud och jag bara satt där och glodde och var nära på att väcka honom. Men sedan försvann det och jag förstod att det var bara var syner. Senare drömde jag nåt annat som fick mig att flyga upp i sängen med ett dunkande hjärta. Drömmen i säg var inte så läskig, men den var så verkligt att man fick sig en liten chock. I drömmen så sken allt till och sedan försvann all elektricitet och just i den sekunden vaknade jag helt chockad av att det var mörkt omkring mig och mitt hjärta dunkade snabbt. Det tog ett litet tag att fatta att det var självklart att det var mörkt eftersom klockan var tre på natten. Sedan gick jag upp och tog lite nässpray och sedan lade jag mig igen och lyckades att somna.

Och nu måste man stå ut med denna jädra förkylningen ett tag antar jag...

Ska äta lite frukost nu och sedan ska jag gå ut på en promenad med Viggo. Hade tänkt en halvtimmes promenad men nu när jag är förkyld så är jag inte så säker mer. Vi får se vad som händer!

Inga kommentarer: