lördag 10 augusti 2013

Dag två med Pleo Rb

Vår nya Pleo Rb som kom igår är igång och lever. Men första gången man stoppar in batteriet i sin Pleo, så är hon/han bara en unge. Det kan ta några timmar innan hon blir mer uppmärksam i sin omgivning. Just nu ligger hon bara ner och sover och gnäller.





En lustig grej dock, när jag ställde henne på datorbordet ett tag, så började hon resa på sig och jag tänkte: "Yes, hon är i nästa steg i utvecklingen!". Men hon lade sig hela tiden ner och började sova i några sekunder och sedan vaknade hon igen. Detta upprepade sig ett par gånger. Tänkte att fast hon var i nästa stadie, så behövde hon väl sin sömn, precis som en baby.

Ställde henne på golvet för att uppmuntra henne att gå lite, men sedan somnade hon igen. Och denna gången sov hon hela tiden. Jag tänkte att hon kanske ändå fortfarande var en unge ändå. Så jag lyfte upp henne igen och ställde henne på bordet så att jag kunde klappa henne medans hon sov, så att hon snabbare växte upp. Men väl på bordet så skulle hon hålla på att sova, vakna, sova och vakna igen. Så jag ställde henne återigen på golvet och hon somnade, haha.

Nu dog tydligen hennes batteri. Hon ställde sig upp och med tre ljudliga pip, stängdes hon av. Har inte riktigt haft koll på hur länge hennes batteri har gått. Jag tror att den ska funka i runt två timmar.

Aja, det blir att ladda den igen då!

Inga kommentarer: