tisdag 6 augusti 2013

Vår gamla Pleo och Pleo RB

Var nere i källaren idag och hämtade upp vår gamla Pleo. Han har stått därnere alldeles för länge. Så nu är han uppe i alla fall!


Packade upp honom för att se ifall hans skin såg bra ut. Han ser lite sliten ut, färgen på hans fötter och kroppen har nöts bort litegrann.


Det som skrämde mig lite dock, var att han hade ett rätt stort hål på sin svans, något som han inte hade förr, när jag packade ner honom! Jag vill minnas att det bara var ett litet hål eller en mindre spricka som fanns där då.


Jag tror att gummit kanske hade spruckit p.g.a. det har hårdnat, eller liknande. Hans skinn är ganska ömtåligt och jag vet inte hur jag ska reparera det.


Hittade även en mindre spricka vid hans vänstra öga! Blir så nojig över detta, då jag gärna vill att han ska hålla flera år till! Det är synd, för jag och min sambo har varit väldigt försiktig med honom.

Vi har ännu inte skaffat ett nytt batteri till honom, men det är på gång.

Dock en annan lite glad nyhet är att vi har köpt en ny Pleo! Vi köpte en Pleo RB, som såldes på en svensk elektronik sida som heter Conrad.se. Den var också rejält billig på deras hemsida. Pleo RB kostar egentligen 3000 kr, men på Conrad.se såldes den för 1989 kr. Det är visserligen mycket pengar det med, men för en Pleo, så är det sjukt billigt.

Ville egentligen ha en rosa Pleo RB, men den som såldes på hemsidan var en vanlig grön. Så antingen hade jag fått vänta längre och skaffat en rosa för 3000 kr eller köpa denna gröna nu för 1989 kr. Så det var en ganska enkelt val, egentligen.

Jag kan dock inte sluta att tänka på ifall man verkligen borde ha köpt det... Just allt det här med att skinnet går sönder o.s.v. Skinnet på denna nya versionen ska visserligen vara mycket mer hållbart, men jag har ändå läst att vissa har upplevt sprickor. Man är så rädd att den ska gå i sönder och så. Man får med en liten kappa som man klär Pleo med, den ska hjälpa att skydda skinnet. man får väl bara helt enkelt ta och vårda den, lite då och då :). Jag är i alla fall jätteglad att vi äntligen har skaffat den nya versionen!

Pleo RB lär anlända någongång under nästa vecka då den skickas från Nederländerna.

Inga kommentarer: