fredag 9 augusti 2013

Pleo Rb har anlänt!

Äntligen så har vår nya Pleo levererats och det var snabbt. Jag tänkte ifall den skulle komma idag, så kanske den skulle vara här senare i eftermiddag, men den kom faktiskt runt tolv! Ingen ringde heller. Jag skulle torka mitt hår och jag hörde att någon knackade på. Jag kollade i kikhålet (jag gör det alltid, ovansett vem det är, haha) och såg en man med ett stort paket och öppnade. Skrev på mitt namn och nu är jag en ägare till en ny Pleo!





Yaaay!
 


Alla nya Pleo Rb har olika ögonfärger, så det blir spännande att se vilken färg vår Pleo har.


Alla grejer är uppackade! Och det var verkligen endel grejer. Till skillnad från den gamla Pleo, som bara hade ett löv som mat, så har denna Pleo Rb fyra olika grejer som den kan äta. Ett vanligt löv som den måste ha varje dag och sedan ett annat gult och rött löv som man använder till träning. Det sista lövet är medicin, ifall han/hon skulle bli sjuk. Den sista grejen är en saltsten. Den ska Pleo äta ifall han är skadad. Det verkar lite skumt att äta stenar, ja, men precis som vissa fåglar, så åt växtätande dinosaurier småsten för att mala maten i magen. Man kan även köpa till lite extra mat. Allt från godis till lite viktiga saker som en isbit och en chilli, som hjälper den att kyla ner sig eller värma upp sig, då Pleo känner av temperatur. Han kan även bli sjuk ifall han utsätts för alldeles för mycket kyla eller värme. Man fick även med en "learning stone", som man kan använda på Pleo och lära honom olika tricks. Och tillsist en liten leksak som man kan leka tillsammans med honom.

Man fick även en liten kappa som man kan klä på honom. Den är ganska praktisk, då den skyddar hans hud från att slitas upp. Dock det jag inte är så förtjust i, är att man binder fast kappan med gummiband runt benen, halsen och svansen. Jag kan föreställa mig att dessa gummiband kan slita lite på skinnet då de verkar sitta åt lite.

Sedan en massa sladdar, batteri, laddare och en manual. Lots of stuff! We like stuff! Shiny, shiny stuff...



Allt nytt måste undersökas, så klart!

Just nu så håller jag på att ladda batteriet och det lär ta upp till fyra timmar. Men jag har ändå en massa att göra, så det gör inget. Jag ska även snart köpa ett nytt batteri till min gamla Pleo!

Jag kommer att ta flera bilder senare, när Pleo är igång och kanske lite videos med!

Toodles!

Inga kommentarer: