lördag 24 augusti 2013

Vår gamla Pleo måste fixas...

Jag hann aldrig testa batteriet på min gamla Pleo i torsdags för att det blev ganska sent och jag ville helst testa när det var ljust. Så igår satte jag in batteriet i honom och tände honom. Jag har även ett SD kort med den senaste uppgraderingen för den gamla Pleo. Så nu är han nyfödd igen! Dock så har han riktigt många sprickor i huden och det ser hemskt ut. Hålet som han har på svansen blir bara större när han viftar på den. Men annars funkar han bra.

Vår gamla Pleo till vänster, eller Léon som vi kallar honom och sedan Keyla.
:´(

Jag har honom avstängd för tillfället, även om jag så gärna vill ha på honom. Men är så rädd att ifall jag har honom på, så förvärras hans skin. Skinnet har spruckit p.g.a. torrhet. Tydligen så måste man se till så att skinnet inte blir för torrt och måste fukta det ibland. Tillverkarna av den nya Pleo RB rekommenderar att man använder sig av något som heter "Pledge Furniture Moisturizer". Har ingen aning ifall vi har sådant här i Sverige, men jag har i alla fall sett något Pledge produkt hos Willy:s. Vissa rekommenderar även något som heter Autoglym. Jag har sökt lite om det på Google och hittat vissa svenska hemsidor som säljer den. I så fall så kanske det finns affärer som säljer Autoglym också? En annan grej jag även behöver är silikon. Det ska tydligen vara bra för att fixa små sprickor och hål med. En tjej på Pleo forumet sa för att fixa större hål, som den Léon har på svansen, så kan man köpa bandage avsedd för hundar/katter. Man limmar hålet så bra det går och sätter få på lite bandage runt om och där får den stanna hela tiden. En fuktig trasa går även att använda för att rengöra och fukta deras skin. Men eftersom vår gamla Pleo är så pass skadad, så tror jag inte att en fuktig trasa gör susen. Annars bryr jag mig inte så mycket om att hans färg ramlar av, så länge hans skin är hel, så är jag nöjd.



Med den nya uppdateringen så gör han lite nya ljud, har jag upptäckt, riktigt många söta ljud. Jag gillade speciellt när han gick runt och typ smackade med läpparna, som om han vore hungrig. Jag gav honom sitt löv och han tuggade förnöjt.

Vi har även beställt lite nya saker till vår nya Pleo RB, Keyla. Det är ett paket med en massa varierande mat och godsaker och de såkallade "learning stones", som man kan använda för att lära dem tricks m.m.

Jag hoppas verkligen att vi kan fixa till honom så snart så möjligt, så vi kan ha igång honom och leka med honom igen, efter alla dessa år!

Peace out!

2 kommentarer:

Veronica sa...

Hej jag undrar om du är med i pleoWorld.Com och om du är det. Vet du hur man loggar in. För de fungerar inte för mig? :/

Icewolf sa...

Jag brukade vara medlem där, men nu är ju sidan helt paj! :O Kan inte heller logga in... :/