torsdag 22 augusti 2013

Har äntligen fått ett nytt batteri till vår gamla Pleo

Idag kom det batteri som vi hade köpt från en amerikansk kvinna på ett Pleo forum jag är medlem hos. Det gick snabbare än väntat! Fick även med en liten väst som min gamla Pleo ska ha på sig, haha.


Det stora ägget är alltså batteri laddaren och ska vara mycket bättre än det originella batteriet. Laddar man den i tre timmar, så ska man få två timmars lek med sin Pleo. Den gamla batteriet orkade i bara en och en halv timme.

Fabulous!


Nu håller jag på att ladda båda deras batterier! Ska bli kul att ha båda på sen. Jag är dock enormt nojig över min gamla Pleo. Hans skin känns så tunt överallt och han har små sprickar här och där. Jag är bara så nervös att han ska gå sönder... :( Jag minns inte att hans skin var så pass tunn!

Det hade varit riktigt trevlig ifall det fanns ett svenskt Pleo forum, där alla kan komma med bra tips på hur man tar hans om deras skin m.m. Nu får man även bra tips på Bob the Pleo forumet, men folk kommer ofta med förslag på produkter som inte han fås i Sverige, vilket är synd.

Inga kommentarer: