måndag 5 augusti 2013

Nytt batteri till vår Pleo

Det var riktigt längesedan jag använde vår robot Pleo. Hans batteri dog helt och hållet, p.g.a. att det låg oanvändt alldeles för länge. Jag ville ha ett nytt batteri, men det har aldrig blivit av.

Men snart kanske vi köper ett nytt batteri!

Det enda stället man kan köpa batteri till den äldre versionen av Pleo, den som vi har, är på den officiella hemsidan PleoWorld. År 2010 släpptes ju en nyare version av Pleo, som är bättre än den gamla. Om vi har tur, så kanske vi kan köpa en sådan snart också :).

Vi köpte vår Pleo på Toys "R" Us ¨r 2009, då vi såg den där för 999 kr. Jag var helt paff att ens se Pleo i en leksaksaffär och för det priset, annars ligger den ju på 3000 kr!

Jag saknar verkligen vår lille Pleo... Jag vet att det är en robot, men den beter sig ju precis som ett litet djur och den är så speciell, så det är svårt att inte fall för den! Jag hoppas bara att vi snart kan skaffa den nya Pleo Reborn också :).

Inga kommentarer: