lördag 11 juni 2011

Äntligen har jag klarat Dragon Age: Origins!

Helg! Underbar helg!

Har spelet en massa Dragon Age: Origins och klarade även spelet för första gången igår haha. Jag skäms att det har tagit så lång tid att klara spelet... Köpte spelet i Februari och sen har det gått upp och ner. Det var som en bra bok, en lång och tjock bok! Man spelade lite ibland då och då. Men nu har jag äntligen klarat det! :)

Och nu håller jag redan på att spela om det! Spelet är så pass stort och det finns tre olika raser som man kan spela som. Och förutom raserna så finns det en massa olika början på de samtliga raser plus klasser. Så det är endel!

Först spelade jag som en "Human Noble" och såklart som en krigare. Att spela som en krigare har alltid varit en självklar grej för mig. Magiker har aldrig intresserat mig, verkar så trist. Men jag ska spela som en magiker senare. Nu har jag skapat en dvärg, en söt liten dvärgtjej som är en rogue, riktigt söt är hon! Sedan efter henne blir det väl en alv magiker.

Spelet är riktigt roligt och underbart! Striderna är roliga och blodiga och såklart älskar jag att stå och prata med alla mina vänner i spelet. Dem har alltid något att prata om haha. Det enda som jag tycker är synd att jag har inte sett till så mycket drakar i spelet, bara ett par mindre drakar och en stor. Jag kanske har missat några under spelets gång.

Det är ett underbart och vuxet rollspel som man inte bör missa om man älskar rollspel! Det finns en uppföljare som släpptes i år också.

Och jag har redan roligt med min nya karaktär! Spelet är så beroendeframkallande! :D

Inga kommentarer: