fredag 24 juni 2011

Glad Midsommar!

Jag firar inte direkt midsommar och att fira en tradition där man äter typ det samma mat som på julafton, påsk och pingst är inte direkt något för mig. Firar dock julafton, men eftersom jag är dansk så blir det en jul med dansk mat, tack gode gud. Jag har inget emot köttbullar, prinskorv, skinka o.s.v. Men jag tycker inte att det är passande som julmat. Men det beror väl på att jag är dansk.

Men aja! Inget firande för mig idag i alla fall, dock hade jordgubbar suttit fint! Men jag har lite choklad istället ;) Och pepsi... Haha!

Men idag köpte jag även lite nyttigt naturgodis! Lite wasabinötter!

Japanskt godis som är gjord på en sorts pepparrot och används i mat m.m.



Finns även wasabiärtor som är typ samma men dem ser bara annorlunda ut än dessa, plus att det är en liten jordnöt inom dem. Men båda två smakar typ likadant :)



Mums!

Dem ser lite skumma ut men dem är riktigt goda! Lite starka men ändå söta och om man äter riktigt många på en gång, så svider det som fan i näsan, haha.

På Söndag ska jag till länstyrelsen och fixa pass! Jag skulle egentligen fixa pass förra veckan, men när vi väl var hos polisen så frågade en kvinna mig om jag hade bevis på om jag var svensk.

Jag bara: Ehhh...

Så dem sa åt oss att ringa migrationsverket och höra vad dem har att säga om mig... Jag trodde hela tiden att jag var svensk medborgare eftersom jag är född i Sverige, trots att mina föräldrar är danska. Men det visade sig att om man ska bli svensk medborgare måste det fixas när jag föddes typ och det tänkte inte mina föräldrar på. Så jag är tydligen dansk medborgare... jahapp säger jag bara :)

Så nu ska jag fixa ett danskt pass så jag kan åka med till Kreta i Juli. Fixade även foton till mitt nya pass igår i en sådan foto... ehh box? Det kostade fan 80 spänn! 80 spänn för fyra ynka foton!! Brukade inte sånna foton kosta typ 20 kr på 90-talet? Ahh, aja nu är det fixat hursomhelst. Skönt att få nytt pass, plus att mitt danska pass håller i tio år!

Längtar till Kreta! Sol, torr värme, god mat och hela familjen samlad :)


To Kato Stalos we goooooo!

*hoppar in ett plan och flyger till Kreta direkt från fönstret till vårt sovrum*

Inga kommentarer: