fredag 24 juni 2011

X-men: First Class

Ahh! Detta inlägget blev lite senare än väntat, hehe!

Så! Idag såg vi filmen, "X-men: First Class"! Och jag måste säga att jag är riktigt nöjd och tycker att den lätt är en av dem bästa superhjältefilmerna! Den kändes sådär härligt traditionell som en film ska känna och inte som många andra filmer som är proppfyllda av CGI bara för att tjäna in lite extra cash.

Filmen är en prequel (prequel innebär att det är en film som utspelar sig innan någon specifik händelse i en annan film) till första "X-men" filmen som kom år 2000.

Sebastian Shaw, är en ond mutant som vill skapa ett tredje världskrig så att människorna kan utrotas. Han ser människor som enbart hot och att mutanter är överlägsen det mänskliga rasen. Men andra mutanter som Charles Xavier, en mutant med telepatiska krafter och Erik Lenhsherr, en man som kan kontrollera allt metallisk med sin magnetiska krafter försöker stoppa bekämpa Shaws planer.

En rätt kortfattat recension! Men mer än så behöver ni inte veta! :D

Såklart får man se lite andra coola mutanter och lite mer story, men av mig får ni inte veta mer ;) Filmen är för bra för att berätta om och det är roligare att uppleva saker för sig själv :)

Superbra skådisar, underbart manus och episk soundtrack!

Längtar redan efter att få se den igen!



Och nu ska jag sova! Ska försöka vakna lite tidigare imorgon! Men det är så svårt när man har världens mest underbara säng! Funderade på att ta min mobil och lägga den under sängen, så när alarmen ringer imorgon så måste jag ner under sängen för att stänga av den. Men risken är att jag inte kommer att höra den... Men jag ska testa!

Testing is goooood!

Inga kommentarer: