tisdag 7 juni 2011

E3

Sedan helgen har denna värmebölja varit nästan ohärdig! Inte bara är det varmt, det ska såklart också vara sådär äckligt kvavt. Även inomhus är det kvavt!

Det började regna inatt dock, riktigt mycket regn, plus att det åskade lite. Jag hoppades att denna åska skulle rensa vädret lite, men icke! Vi sover med öppet fönster, men det hjälper inte så mycket... :( Man kan knappt sova och man vaknar hela tiden alldeles svettig.

Men på torsdag ska vi köpa en bordsfläkt! Vi borde ha gjort det för längesedan... Typ förra året då det var fruktansvärt varmt. Jag vet inte varför vi inte gjorde det, men men på torsdag ska vi köpa en!

Igår började årets E3 mässa! Vi såg det live på nätet såklart :) Microsoft hade sin konferens och visade en massa nya Kinectspel. Vi fick även se lite gameplay från det nya "Tomb Raider" och lite andra spel.

Men det bästa var när vi fick se lite gameplay från "Elder Scrolls V: Skyrim"!!! Det är klart det spelet som jag ser mest fram emot iår! Jag älskar "Elder Scrolls IV: Oblivion" och "Skyrim" kommer lätt bli "Game of the year"!

Grafiken är ursnygg, miljöerna likaså! Och alla raser och karaktärer ser så uppiffade ut sedan "Oblivion". När jag väl har spelet i mina händer, så kommer jag aldrig mer gå ut, haha!

Inatt ska dem visa mer på E3 om "Skyrim"! Dem ska t.o.m. visa en 30 minuters gameplay! *dör av lycka* Ååhh, idag kommer även folk som gå på mässan få testa på spelet själva! *avundsjuk*

Vi kommer också få reda på idag vad Nintendo har i görningen. Det vill säga vilken ny konsol dem har att komma med! Man har fått höra lite rykten nu ett par månader, så det bli spännande att se vad det är för en konsol!

Inga kommentarer: