söndag 5 juni 2011

Playboy varför?

Det finns något som jag alltid har stört mig på... Varför finns det så många unga tjejer som ränner runt med Playboyloggan på sina kläder, accessoarer m.m.? Har dessa tjejer ingen aning om vad Playboy är? Eller dem kanske bara tycker att kaninloggan är söt och cool?

Det finns allt från sänglakan, kuddar, smycken och kläder med denna logga. Och jag har sett många barn och yngre tonåringar som har dessa. Och jag förstår mig inte på dessa tjejer. Jag undrar också hur deras föräldrar ens kan tillåta dem att ha Playboy saker. Man kan t.o.m. köpa en Playboy kudde på Jysk, som ligger typ i samma avdeling tillsammans med de andra kuddarna med barnmotiv.

Jag vill inte låta som en moraltant, men det känns bara så fel att låta småbarn ha smycken m.m. med loggan. Okej, det kanske inte är så farligt just med loggan, men allt bakom Playboy, allt som har med det att göra. Jag kan bara inte låta bli att tänka: Varför?

Även vuxna kvinnor som envisas med att tatuera in loggan på diverse delar av kroppen.


Varför är loggan så gillad? Är det en modegrej? Gillar alla småtjejer Playboy bara för att de "coola populära" tjejerna också gör det? Jag vet hur tjejer är, så fort något är super populärt bland andra tjejer, så måste resten också ha det. Vare sig det är kläder, skor, väskor o.s.v.

Hur orkar tjejer egentligen med allt detta modetjafs?

2 kommentarer:

Katja sa...

Det har jag också reagerat på, för den där loggan och allt den står för är Inte positivt! Ingenting i det är varken naturligt eller harmoniskt.

Men sen lever vi ju i ett samhälle/värld som styrs av pengar och sex = makt = status. Det är ett problem, och det är synd för dom som verkligen inte förstår vilket problem det egentligen orsakar, utan snarare pekar på oss som ser att vi skulle vara avundsjuka. På vad! :-o

Jag reagerade på en liten tjej häromveckan som stod med en riktig minikjol och hade en massa pojkar runt sig. En annan gång var det en liten tjej som hade jätte små shorts på sig så nästan halva rumpan var framme :-S

Icewolf sa...

Jag och gubben har många gånger regerat på små tjejer omkring 8-10 år som klär sig vuxet och håller på med mobiler och drar runt med kompisar i affärer som Glitter, HM och olika sminkaffärer. Man blir alltid så ledsen att se dessa flickor "växa" upp så fort.

Dem borde ta och leka istället! Klättra i träd, smutsa ner sina jeans o.s.v. Dem kommer att ångra sig senare i livet, att dem slösade bort sin barndom på att bete sig som vuxna.

När jag var liten så minns jag att tjejer i min ålder hade pösiga jeans och långarmade tröjjor. Nu är det rikigt tighta jeans och små linnen som gäller. Gärna med en liten barn-BH och string *ryser*