torsdag 16 juni 2011

Viggo har åkt hem nu

Nu har Viggo åkt hem! Mamma och Pappa kom idag och hämtade honom :) Han blev riktigt glad när han såg dem på parkeringen och kunde knappt vara lugn under tiden dem var här på besök.

Min kära mor gav mig lite saker! Fick ett par blommor som jag kunde pryda fönsterna med (dem gamla har dött) och sen fick jag två söta "nallar" som hon själv har gjort! Sedan fick jag lite kläder också :)



En liten sköldpadda med keps och en drake/dinosaurie! Jättesöta båda två! Har även en som ska föreställa Viggo :)



Blommor! Söta små svärmorstunga! Fick fem stycken, så alla fönsterna är prydda med blommor!

Känns lite konstigt att Viggo inte är här, men samtidigt skönt att slippa allt hår. Så imorgon ska det städas! ;)

Och efter att mina föräldrar hade åkt hem så köpte vi en pizza eftersom vi blev så hungriga så vi inte orkade att laga mat. Beställde en calzone pizza! Jättegod! Dock är jag jättemätt och känner mig lite smått konstig i magen. Kan vara all ost som var i slutet av min halva.

Så nu ska vi slappa! ;)

Edit:
Glömde att lägga in lite bilder på Viggo :)



2 kommentarer:

Katja sa...

WOW, vad duktig din mamma är, dom blev jätte söta! ^^ En sån där sköldpadda har jag velat ha ganska länge nu, fick syn på två ljusgröna sådana med mörkgrönt skal (utan hatt dock), den ena hade en blomma på sitt skal och den andra en liten jordgubbe! ^^

Fick en svärmorstunga av min mamma också, tycker dom är jätte häftiga, dom ska tydligen tillhöra kaktussläktet och i naturligt tillstånd så är dom monstruöst stora, fick en chock när jag googlade! :-o Haha.

Dock så råkade jag ha dö på den när jag gav den lite näring, skulle snarare vilja påstå att det var gift, lol. Så hoppas på att kunna få en ny som jag sen ska ta sticklingar på och få fler av ^^

Trevlig helg!

Icewolf sa...

Ja, hon är jätteduktig! Hon brukade sticka en massa fina tröjjor till mig och min syster när vi var små samt så virkade hon dukar :) Och när jag såg hennes sköldpaddor så ville jag också ha en ^^

Dem är fina :) Lever länge också! Dock torkade vår sista ut och dog :( Försökte atta återuppliva den, men det funkade inte haha. Tror inte jag har sett en sådan i naturlig tillstånd förr, men jag kan tänka mig att dem är riktigt stora!

Haha, antar att det fanns gift i vår vattenkanna också då alla våra blommor dog. Men den här gången ska vi ta hand om blommorna bättre! :)

Trevlig helg till dig med!